BotEugen`s Blog
boteugen.wordpress.com

Geo Dumitrescu – Dar priviţi-mă-n ochi….


Nu voi spune mereu : lume, lume, ei bine,
am o inimă-n piept care cântă !
Nu voi spune într-una : ah, roşu,
aprins mi-e sângele-n vine,
pe care inima îl aleargă, -l frământă !…

Nu voi spune mereu, în fiece zi,
dimineaţa şi seara :
sânt făcut din carne, din acelaşi pământ
din care-i făcută şi ţara !…

Dar priviţi-mă-n ochi, cu asprimea săgeţii,
când mă joc precum pruncii, ori când plâng cu amar
şi vedeţi ce culoare dă privirea mea vieţii,
ca să ştiţi de sânt om, de mi-e cugetul clar.

Nu-mi daţi lauri de sânt stătător şi smerit,
mulţumit cu bacşişu-ntâmplării.
ci când ochii îmi ard ne-mpăcat, înzecit,
înzecind ascuţişu-ntrebării.

Nu-mi sânt pumnii mai mari, ca să-i zăngăn în piept,
cu o fală prea-guralivă –
moştenit-am din veac datorie şi drept
tiraniei să-i pun ne-ncetat împotrivă.

Dumnezei nu mai am, mănăstiri nu ridic
la vreun sfânt mustăcios de-mprumut, uite-l-nu-e –
în cădelniţa minţii, dacă scormoni un pic,
vei găsi jar curat, omenesc, nu tămâie.

Nu voi spune mereu, în fiece zi,
dimineaţa şi seara –
dar priviţi-mă-n ochi, măsuraţi,
după cântec şi pas,
după glas,
dacă vreţi să aflaţi
cât de drag îmi e omul,
cât de dragă mi-e ţara.

Dar priviţi-mă-n ochi, răspicat. Cântăriţi
cât mi-e umbra de-naltă şi lumina de grea,
măsuraţi-mă drept, şi-o să ştiţi
că garoafele-s roşii şi din pricina mea…

* Jurnal de Campanie(1974).

Niciun răspuns to “Geo Dumitrescu – Dar priviţi-mă-n ochi….”

Lasă un răspuns

