BotEugen`s Blog
boteugen.wordpress.com

Gellu Naum – Uitat în stuf de cinci ore


Mai stai lângă mine să-mi pun pe faţă voalul tău de voyageusă
şi peste pleoape nu ştiu ce albastru
să mă uit în dreapta şi în stânga cu mâna streaşină la ochi
spre cuiburile care ne justifică

să defilez prin faţa ta cu piciorul bine întins sî mă comport
onorabil
să-mi torn plumb în buzunarul cămăşii peste tot ce mai e pe
acolo
să nu rămână decât pâcla în care ne-am născut am crescut şi
ne-au vizitat un fel de instalatori sanitari

oh ce răsărit ce apus şi calc peste ape cu ghetele mele galbene
ca un explorator venit de departe
dar tu nu şi nu tu aştepţi apariţia unei ameţeli insalubre
degeaba trec pe partea cealaltă mă uit în sus după berze
de fapt cine eşti tu domnule ce cauţi în ţinutul ăsta unde nu se
mai vede ţipenie de om

ai venit ca o penumbră şi eu încerc să te conving că ai greşit
adresa
dar tu nu şi nu că de ce să dăm înapoi ca tânăra Werther
ce mare lucru  În toată lumea îndrăgostiţii sînt hotărâţi
le cântă unul din harfă şi ei se ţin de mână şi plâng
şi aţipesc în virulenta lor stare de graţie

* Cealaltă Parte; Melancolia Dezvoltării; Ediţia Cartea Românească; Bucureşti; 1991.

Niciun răspuns to “Gellu Naum – Uitat în stuf de cinci ore”

Lasă un răspuns

