BotEugen`s Blog
boteugen.wordpress.com

Gellu Naum – Era o epocă


Era o epocă de contemplare mă uitam pe fereastră
câteodată mă năpădeau sentimentele(nişte lichide verzui)
ca atunci în Bavaria în camera aceea gotică
aveam un joben oropsit o gioarsă(ţineam mult la el) un fel de

ţucal tras pe frunte
mă gândeam ca acum Visam pentru toţi

din când în când mă vizitau eroii civilizatori în giulgiurile lor
de in veneau  pe jos din cele zece puncte cardinale
încărunţiseră semănau într-adevăr cu nişte cărămizi
(de unde până unde miile de fluturi amorţiţi pe feţele lor)
aveau puţină febră se aşezau pe pat mă întrebau
că de ce dai în mine că nu ţi-am făcut nici un rău
că de ce punctul acela de fixaţie ar trebui şters fiindcă nici el
nu e fixat nicăieri
că de ce lucrul acela ne cere  o îndelungată pregătire şi nu se
realizează nici într-o singură zi nici într-o singură viaţă
că de ce experienţa cea mai directă vorbeşte indirect
că de ce deasupra tuturor influenţelor care ne murdăresc stau
influenţele lucrurilor
apoi mai bâiguiau nişte cuvinte amestecau legumele printre zilele
săptămânii
(luni marţi morcovi joi vinete sâmbătă şi duminică)
se învârteau în cerc băteau  uşor din palme

era în strălucirea lor
atâta umbră învestită

* Celaltă Parte; Melancolia Dezvoltării; Editura Cartea Românească; Bucureşti; 1991.

Niciun răspuns to “Gellu Naum – Era o epocă”

Lasă un răspuns

