BotEugen`s Blog
boteugen.wordpress.com

Carl Sandburg – Eu sînt poprul


Eu sunt poporul, sunt gloata, mulţimea, masele.
Ştiţi voi că tot ce e mare în lume e făurit
prin munca mea?
Eu sunt muncitorul, inventatorul, eu îmbrac şi hrănesc
toată lumea:

Eu sunt spectatorul prin faţa căruia trece istoria. Eu
trimit în lume Napoleonii şi Lincolnii.
Şi ei mor
Iar eu nasc noi Napoleoni şi noi Lincolni.
Eu sunt pământul fertil. Sunt preeria ce va răbda multe
arături.
Îngrozitoare furtuni trec peste mine. Şi eu uit.
Mi se iau şi cheltuie-averile mele supreme.
Şi eu uit.
Toate, afară de moarte, vin către mine punându-mă
să lucrez.
Şi să dau tot ce am. Şi eu uit.
Câteodată cu un strigăt cumplit îmi îndrept spinarea
şi las câteva roşii spre amintire istoriei.
Apoi iarăşi uit.
Când eu, Poporul, voi învăţa să ţin minte,
când eu Poporul,
voi învăţa să aplic învăţăturile zilei de ieri
şi nu va mai fi să-i mai uit pe aceia
ce-n anul trecut m-au prădat, pe aceia
ce m-au prostit – atunci nu va fi
nimeni pe lume
care să mai rostească cuvântul „Popor”
cu o umbră de ironie, ale cărei buze
să-arate
o cât de subţire cută-a dispreţului
Gloata, mulţimea, masele-atunci vor veni.

Niciun răspuns to “Carl Sandburg – Eu sînt poprul”

Lasă un răspuns

