BotEugen`s Blog
boteugen.wordpress.com

Gellu Naum – Tigrul Fosforescent


„Cele sfinte câinilor”

Tertulian

Exista un tunel în centrul oraşului
care nu ducea nicăieri niciodată

un tunel cu lilieci adormiţi(nimerisem acolo din întâmplare)
mă poticneam la fiecare pas fredonam ca să-mi fac curaj
liliecii se clătinau deasupra mea pe tavan ca lămpile după cutremur
acolo mă aştepta o doamnă(i-am uitat numele)
poate cosea deşi nu mişca degetele
lângă ea ca o pisică gigantică torcea Tigrul Fosforescent
îşi mişca ochii deasupra ei îşi clătina fruntea
eu bâiguiam „poate n-am chef să mai văd lucruri triste”
Tigrul şoptea arătându-mă „uită-te bine la el
într-o noapte ca asta la Belgrad îi era frig îl durea pieptul
îl apăsa ca o lespede prăbuşită peste cei prăbuşiţi”

o stranie oboseală îmi cuprundea umerii
mă gândeam la câteva lucruri absolut inutile
la nişte culori calde(poate focul) la depărtate savane
la adieri geografice peste feţele noastre
„eu o întind” îi spuneam doamnei aceleia
„dacă vrei vino cu Tigrul la gară
am să vă citesc poheme scrise de poheţii anului 2006
care acum păcătuiesc singuri sub marile orgi ale nopţii”

eram la o vârstă îndoliată la sfârşitul unui mileniu
în beznă numai ochii Tigrului luceau
şi în cuvintele mele curgeau alte ape

* Sora fântână; Editura Românească; Bucureşti; 1995

2 răspunsuri to “Gellu Naum – Tigrul Fosforescent”

  1. Un poem marca Gelu Naum alături de care orice cuvânt a fi de prisos. Minunat!

    Mulțumesc prietene!

    Q


Lasă un răspuns

