BotEugen`s Blog
boteugen.wordpress.com

Gellu Naum – Sub piele


Toate acestea se petrec în faţa tuturor deşi ar fi de presupus
că nimeni nu le vede

Trece Franklin Un om stând în picioare pe un taburet de ceară
ar trebui să scoată scântei îmi spune el

Dar eu nu stau nici în picioare nici pe taburet ci stau picior
peste picior pe banca asta vai de mama ei Au început
să mi se vadă penele Acolo unde neavertizaţii ar putea
să bănuiască o cocoaşă îmi ţin înghemuite aripile

Trece şi ultima femeie vie Scoate din sân un sân Mă ispiteşte
Copilul nostru o să-şi bea saliva o să-şi fumeze degetele
vai de mama lui Ea o să-i facă taburet de ceară şi o să-l
strige Franklin
Trec doi adolescenţi de ceară Poate că fac impresie cu aripile
lor Pe când trăiau stârneau entuziasmul comediantelor
prin hanuri Acum le leagă cu bucăţi de sfoară
Trec pe deasupra norii feminini De jos nu ne putem abţine să le
privim sub fuste Ei ne zâmbesc jenaţi
Tuşesc ca un netrebnic şi-mi pipăi blana de pe faţă
Cei doi încearcă să-mi citească pe manşetă ce-a mai rămas după
atâta ploaie Cerneala violetă s-a întins cuvintele mi s-au
întipărit de-a-ndoaselea pe dinăuntru pe sub piele

* Partea cealaltă; Editura Cartea Românească; 1991

Niciun răspuns to “Gellu Naum – Sub piele”

Lasă un răspuns

